Publications (1,022)

¹ Publicaciones consideradas como producción del grupo

View referenced research data.

filter_list

2025

  1. A Comparative Evaluation of the Quality and Feasibility of ‘Over-the-Head’ Cardiopulmonary Resuscitation by a Single Rescuer: Pocket Mask vs. Bag-Valve Mask—A Pilot Study

    Healthcare (Switzerland), Vol. 13, Núm. 12

  2. Alfabetización mediática a través de la radio escolar y los ODS: voces del futuro

    Modelo Educativo en Alternancia: 15 propuestas para su implementación en el Máster Universitario en Profesor de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y enseñanzas de Idiomas (MUPES) (Ediciones Universidad de Salamanca), pp. 255-267

  3. Analysis of the offensive playing style based on pass event data in the 2023 FIFA Women’s World Cup: an unsupervised machine learning approach

    International Journal of Performance Analysis in Sport, Vol. 25, Núm. 5, pp. 946-959

  4. Analysis of the use, effectiveness, and efficiency of the pick and roll in elite women’s basketball

    Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 7

  5. Análisis técnico del Fútbol 7 Femenino en etapas formativas, categoría Sub12

    Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 25, Núm. 2, pp. 183-202

  6. Aplicación de la observación indirecta en el judo de alto rendimiento desde la perspectiva mixed methods

    Apunts: Educación física y deportes, Núm. 162, pp. 43-52

  7. Application of association rules to ball possessions in professional men’s football

    Frontiers in Psychology, Vol. 16

  8. Are There Differences in Motor Coordination Among Spanish Primary School Students?

    Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 10, Núm. 3

  9. Attitudes Towards Intellectual Disability: A Comparison Between Nursing and Education Students

    Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, Vol. 38, Núm. 5

  10. Barriers faced by people with disabilities in mainstream sports: a systematic review

    Frontiers in Sports and Active Living, Vol. 7

  11. Bullying and Cyberbullying Are Associated with Inappropriate Use of the Internet, Cell Phones, and Video Games in Children and Adolescents

    EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 15, Núm. 5, pp. 82-82

  12. Can a gamified proposal increase the motivation, satisfaction of basic psychological needs, and enjoyment of primary education students? Brawl stars in physical education

    Promoting Sustainable Development Goals in Physical Education: The Role of Motor Games (IGI Global), pp. 67-87

  13. Competencias y habilidades en soporte vital básico después de dos métodos formativos: tradicional vs. realidad aumentada en maestros de Educación primaria en formación. Un estudio de cohortes

    Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 77, Núm. 2, pp. 93-110

  14. Corneball: una propuesta innovadora para fomentar la actividad física y el desarrollo integral en la educación física escolar

    I Congreso Internacional de Juegos y Deportes Alternativos "Una mirada desde los modelos pedagógicos"

  15. DEPORTE E INCLUSIÓN: TRANSFORMANDO COMUNIDADES A TRAVÉS DEL MODELO MIXED ABILITY

    KNOW AND SHARE PSYCHOLOGY, Vol. 6, Núm. 3, pp. 21-31

  16. Defensive pressure strategies and their impact on offensive play in elite women’s football

    Cuadernos de psicología del deporte, Vol. 25, Núm. 2, pp. 32-51

  17. Del derecho a la educación al mercantilismo educativo: Repensando la relación público/privado en el sistema chileno.

    Papeles salmantinos de educación, Núm. 29, pp. 133-152

  18. Diferencias en los niveles de actividad física y rendimiento académico según género y ciclo educativo en educación primaria.

    Papeles salmantinos de educación, Núm. 29, pp. 49-66

  19. Dificultades de la metodología virtual en los Colegios durante el confinamiento por COVID-19 Desde la visión de los padres

    Revista de Gestão Social e Ambiental - RGSA, Vol. 19, Núm. 4, pp. 1-14

  20. Do role models (parents and friends) influence the practice of physical activity and sport in Cantabrian students aged 10 to 12?

    European Journal of Human Movement, Núm. 54, pp. 84-97