Publications (68) Publications in which a researcher has participated View referenced research data.
2025
-
Models and references that influence gender stereotypes in STEM: A case study in Spain
Revista de investigación educativa, RIE, Núm. 43
-
Métodos de investigación en el área educativa. Análisis bibliométrico: estudio comparativo entre Scopus y WoS
Revista española de educación comparada, Núm. 46, pp. 141-172
2024
-
A Qualitative Approach to the Analysis of Digital Leisure of the University Student Population
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Knowledge about sex education and pornography consumption among future educators
European Public and Social Innovation Review, Vol. 9
2023
-
Factors associated with the gender gap in the STEM sector: Comparison of theoretical and empirical concept maps and qualitative SWOT analysis
Heliyon, Vol. 9, Núm. 6
-
Indigenous Women in Higher Education in STEM: A Case Study in Oaxaca
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1229-1237
-
PicTEAndo Rioja: un proyecto de accesibilidad cognitiva urbana
Propuestas de innovación para el desarrollo en contextos educativos (Universidad de La Rioja), pp. 93-102
-
The Opinion of the Spanish University Population on the Existence of Studies and Professions According to Gender
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 315-324
-
Un enfoque mixto de la actitud y motivación hacia el uso de una plataforma virtual para el aprendizaje de las matemáticas
Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. E59, pp. 1-13
2022
-
Analysis of Discrimination and Denial of the Rights of Women with Disabilities with the Help of the Nvivo Software
Lecture Notes in Networks and Systems
-
Análisis de la percepción del profesorado sobre la conciencia del aprendizaje del alumnado en las actividades participativas
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 1, Núm. 1, pp. 483-496
-
Development of Digital Competence in primary and secondary students in three dimensions: fluency, learning-knowledge and digital citizenship
RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2022, Núm. E48, pp. 501-517
-
Opiniones y percepciones sobre los estudios superiores STEM: un estudio de caso exploratorio en España
Education in the knowledge society (EKS), Núm. 23
-
Reflexiones del profesorado de secundaria sobre la utilidad y viabilidad de las técnicas participativas en el sistema educativo formal
New Trends in Qualitative Research, Núm. 12
-
Reflexiones del profesorado de secundaria sobre la utilidad y viabilidad de las técnicas participativas en el sistema educativo formal
New trends in qualitative research, Vol. 12
-
The gender gap in higher STEM studies: A systematic literature review
Heliyon, Vol. 8, Núm. 8
-
University students’ views regarding gender in STEM studies: Design and validation of an instrument
Education and Information Technologies, Vol. 27, Núm. 9, pp. 12301-12336
2021
-
Evaluación para el aprendizaje: configuración en Moodle de un taller de evaluación entre iguales, autoevaluación y coevaluación
Ediciones Universidad de Salamanca
-
Teachers’ perceptions of multi-grade classrooms from a SWOT perspective
Revista Lusofona de Educacao, Vol. 51, Núm. 51, pp. 171-190
-
The experience of women students in engineering and mathematics careers: A focus group study
IEEE Global Engineering Education Conference, EDUCON