El pensamiento vitalista y sintético en la Pedagogía general en España

  1. Vilanou Torrano, Conrad
  2. Laudo Castillo, Xavier
Revista:
Revista española de pedagogía

ISSN: 0034-9461 2174-0909

Any de publicació: 2013

Volum: 71

Número: 255

Pàgines: 193-208

Tipus: Article

Altres publicacions en: Revista española de pedagogía

Referències bibliogràfiques

  • Altarejos, F., Víctor García Hoz: Un pedagogo humanista (1999) Revista Española de Pedagogía, 212, pp. 9-14
  • Bauman, Z., (2007) Tiempos Líquidos, , Barcelona, Tusquets
  • Bernal, A., Análisis del Tratado de Educación Personalizada. Génesis y aportaciones (1999) Revista Española de Pedagogía, 212, pp. 15-50
  • Blanco, R., (1941) Tratado Elemental de Pedagogía, , Oviedo, Escuela de Tip. y Encion. de la residencia provincial
  • Cabot, T., La cibernética en Barcelona. De los ingenieros a los filósofos (1970) La Vanguardia, , 12 de febrero
  • Carr, W., Education without theory (2006) British Journal of Educationaí Studies, 54 (2), pp. 136-159
  • Colom, A., Els significats de J. F. Herbart (1987) Esbós per a un Curs de Pedagogía, , Herbart, J. F, Vic, Eumo
  • Colom, A., La Teoría de la educación: Contexto actual de los estudios pedagógicos (1997) Teorías e Instituciones Contemporáneas de la Educación, pp. 145-155. , Colom, A. Coord., Barcelona, Ariel
  • Colom, A., Mélich, J.C., Postmodernidad y educación. La teoría de Toffler y la práctica de la C. M. U. (1993) Teoría de la Educación, 5, pp. 97-110
  • Colom, A., Rincón, J.C., Epistemología neoidealista y fracaso fundacional del saber educativo (2004) Teoría de la Educación, 16, p. 1947
  • Flítner, W., (1935) Pedagogía Sistemática, , Barcelona, Labor
  • Flitner, W., (1972) Pedagogía General, , Barcelona, Editorial Herder
  • Fritzsch, T., (1932) Juan Federico Herbart, , Barcelona, Labor
  • García Carrasco, J., Estudio preliminar (1983) Pedagogía General, , HERBART, J. F, Barcelona, Humanitas
  • García Hoz, V., (1960) Principios de Pedagogía Sistemática, , Madrid, Rialp
  • Gil Cantero, F., Educación con teoría. Revisión pedagógica de las relaciones entre la teoría y la práctica educativa (2011) Teoría de la Educación, 23 (1), p. 1943
  • Gil Cantero, F., Jover Olmeda, G., Memoria y prospectiva de la Teoría de la educación (2006) Revista Portuguesa de Pedagogía, 40 (2), pp. 201-223
  • Herbart, J.F., (1802) Vom Pádagogischen Takt., p. 41. , Göttingen, Universidad de Göttingen. Traducción y edición de Anna de Monserrat en Temps d'Educació
  • Herbart, J.F., (1935) Pedagogía General Derivada del Fin de la Educación, , Madrid, La Lectura
  • Herbart, J.F., (1935) Bosquejo Para un Curso de Pedagogía, , Madrid, Espasa-Calpe
  • Jover Olmeda, G., La construcció disciplinaria del coneixement teóric de l'educació: Crónica de discontinuïtats en tres actes i epileg (2006) Temps D'Educació, 31, pp. 85-101
  • Laudo, X., La hipótesis de la pedagogía postmoderna. Educación, verdad y relativismo (2011) Teoría de Ía Educación, 23 (2), pp. 45-68
  • Lay, W., (1928) Pedagogía Experimental, , Barcelona, Labor
  • Lyotard, J.F., (1994) La Condición Postmoderna, , Madrid, Cátedra
  • Mantovani, J., (1933) Educación y Plenitud Humana, , Buenos Aires, El Ateneo
  • Marín, R., Medio siglo de Pedagogía general (1983) Revista Española de Pedagogía, 159, pp. 9-23
  • Medina Rubio, R., Recuerdo y reconocimiento del magisterio de D. Víctor García Hoz (1999) Revista Española de Pedagogía, 212, pp. 59-68
  • Nassif, R., (1958) Pedagogía General, , Buenos Aires, Kapelusz
  • Pii Sunyer, A., (1944) La Unidad Funcional, , México, Compañía General Editora
  • Puig Rovira, J.M., (1986) Teoría de la Educación. Una Aproximación Sistémicocibernética, , Barcelona, PPU
  • Quintana Cabanas, J.M., (1988) Teoría de la Educación. Concepción Antinómica de la Educación, , Madrid, Dykinson
  • Rabazas, T., (2001) Los Manuales de Pedagogía y la Formación del Profesorado en las Escuelas Normales de España, , Madrid, Uned
  • Roura Parella, J., Les tres pedagogies (1934) Revista de Psicología i Pedagogía, 6-10, pp. 164-189. , 8, pp. 409-418, pp. 117-129
  • Roura Parella, J., La educación viva (1935) Revista de Pedagogía, 157, pp. 1-11
  • Ruiz Amado, R., (1920) Historia de la Educación y la Pedagogía, , Barcelona, Librería Religiosa
  • Sanvisens, A., Educación, Pedagogía y Ciencias de la Educación (1984) Introducción a la Pedagogía, , SANVISENS, A. dir., Barcelona, Barcanova
  • Sarramona, J., (2000) Teoría de la Educación, , Barcelona, Ariel
  • Spranger, E., (1935) Formas de Vida, , Madrid, Revista de Occidente
  • Tusquets, J., (1972) Teoría de la Educación, , Madrid, Magisterio Español
  • Tusquets, J., El magisterio de Juan Zaragüeta (1975) Perspectivas Pedagógicas, 9, pp. 35-36
  • Vilanou, C., Sobre la génesis y evolución de la pedagogía contemporánea (a propósito de la herencia kantiana) (1998) Revista Española de Pedagogía, 210, pp. 245-262
  • Zaragüeta, J., (1943) Pedagogía Fundamental, , Barcelona, Labor
  • Zaragüeta, J., (1953) Pedagogía Fundamental, , Barcelona, Labor 2a edición ampliada