Educació, alimentació, televisió i publicitatanàlisi de dades i interpretació de resultats (1999-2003)
- Mariano Codo, María Teresa
- Conrad Vilanou Torrano Zuzendaria
Defentsa unibertsitatea: Universitat de Barcelona
Fecha de defensa: 2009(e)ko abendua-(a)k 18
- José María Ricarte Bescós Presidentea
- María Cruz Molina Garuz Idazkaria
- Avelina Escudero Royo Kidea
Mota: Tesia
Laburpena
La tesi tracta de conèixer els programes i espais publicitaris de TVC (TV3 i C33) i TVE (TV1 i TV2) que ofereixen un contingut informatiu, educatiu o cultural respecte als productes alimentaris. La intenció fonamental del treball és constatar i sistematitzar els programes que sobre alimentació han emès entre 1999-2003, ambdós inclosos, les televisions estatals i autonòmica, abans esmentades, en els seus respectius canals; així com els anuncis que sobre alimentació s'han passat per les diferents televisions; per després veure la relació que tenen (programes i anuncis) amb la Piràmide de l'Alimentació saludable que recomana l'Organització Mundial de la Salut; per finalment, constatar en quina mesura la televisió contribueix a l'educació alimentària sana a través de la seva programanció i publicitat.