Activitats aquàtiques educatives per a nadonsuna proposta de formació de tècnics basada en l'assessorament

  1. Boluda Viñuales, Gemma
Dirigida por:
  1. Núria Simó Gil Director/a

Universidad de defensa: Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya

Fecha de defensa: 06 de noviembre de 2009

Tribunal:
  1. Conrad Vilanou Torrano Presidente
  2. José Luis López del Amo Secretario/a

Tipo: Tesis

Teseo: 301000 DIALNET

Resumen

La investigació que presentem té com a objectiu fonamental analitzar l'aplicació d'un programa aquàtic educatiu per infants de zero a tres anys a través de la formació a un grup de tècnics aquàtics mitjançant un procés d'assessorament. En el marc teòric aprofundim en els fonaments teòrics de la investigació: els programes d'activitats aquàtiques en la primera infància i les diferents perspectives pel que fa a la formació del professorat centrant-nos en l'assessorament com una proposta de formació. Les conclusions presentades ens aporten moltes dades que confirmen el marc teòric establert i ajuden a reorientar les futures formacions inicials i continuades posteriors amb actuacions que permetran millorar-les. Un element clau que hem anat fonamentant durant el procés d'investigació és que la formació inicial no és suficient per assolir els objectius i continguts del PAE. Cal articular una formació continuada, paral·lela a la implantació del programa, a través de la qual els participants puguin compartir els dubtes, els errors i els aprenentatges en un context de reflexió sobre la pràctica, a través de reunions grupals amb professionals que assessorin aquest procés.