Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Jaén (15)

2022

  1. Could an intermittent Physical Education-based fitness teaching unit affect secondary school students' motivation, autotelic experience, and physical selfconcept? A cluster-randomized controlled trial

    Physical Activity Review, Vol. 10, Núm. 1, pp. 31-43

  2. Effect of an Inside–Outside School Alternated Teaching Unit of Knowledge of the Environment for Practicing Physical Activity: A Cluster Randomized Control Trial

    Journal of Teaching in Physical Education, Vol. 41, Núm. 1, pp. 149-158

  3. Effects of Consumer-Wearable Activity Tracker-Based Programs on Objectively Measured Daily Physical Activity and Sedentary Behavior Among School-Aged Children: A Systematic Review and Meta-analysis

    Sports Medicine - Open, Vol. 8, Núm. 1

  4. High School Students’ Accelerometer-Measured Physical Activity and Sedentary Behavior by Motivational Profiles Toward Physical Activity

    Research Quarterly for Exercise and Sport, Vol. 93, Núm. 4, pp. 869-879

  5. Letter to the editor regarding the article entitled “School physical education-based reinforced program through moderate-to-vigorous physical activity improves and maintains school children's cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial” – Author's reply

    Science and Sports

  6. School physical education-based reinforced program through moderate-to-vigorous physical activity improves and maintains schoolchildren's cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial

    Science and Sports, Vol. 37, Núm. 1, pp. 74.e1-74.e12

2021

  1. Apoyo a la autonomía de los escolares para su acondicionamiento físico en el tiempo de ocio mediante unidades didácticas alternadas en educación física

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2459-2483

  2. Conocimiento del entorno para la práctica de actividad física en escolares (cepaf): Desarrollo y validación de una prueba escrita objetiva de elección múltiple

    Journal of sport and health research, Vol. 13, Núm. 2

  3. Effect of a four-week detraining period on secondary school students’ cardiorespiratory fitness: A cluster-randomized controlled trial

    Medicina dello Sport, Vol. 74, Núm. 3, pp. 495-508

  4. Fundamentals of physical education inprimary education: An update

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2484-2515

  5. Innovando en educación física: Una propuesta de unidad didáctica intermitente para adquirir un nivel saludable de condición física en escolares

    Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 2445-2466

  6. Mantenimiento del aprendizaje adquirido en educación física: Una propuesta innovadora de unidad didáctica reforzada

    Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 2345-2367

  7. Promoción de la actividad física de los escolares mediante unidades didácticas intermitentes en educación física

    Innovación en la docencia e investigación de las ciencias sociales y de la educación (Dykinson), pp. 2438-2458

  8. ¿Cómo promocionar la práctica de actividad física desde la escuela? Una propuesta de unidad didáctica irregular para el profesorado de educación física

    Innovación e investigación docente en educación: Experiencias prácticas (Dykinson), pp. 2399-2424