Evolución de la tecnología audiovisual digitalde la handycam a la estereoscopia, de la tarjeta capturadora al montaje en web 2.0. y de la cinta a Youtube

  1. Galindo Rubio, Fernando
  2. Nó Sánchez, Javier
Revista:
Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

ISSN: 1137-1102

Ano de publicación: 2010

Número: 29

Páxinas: 137-156

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Zer: Revista de estudios de comunicación = Komunikazio ikasketen aldizkaria

Resumo

Ohikoa da ikusentzunezko teknologiaren aldaketaz arituz gero analogikotik digitalera egindako aldaketa nabarmentzea. Hala ere, badira urte batzuk gertaera horretatik, eta, nahiz eta beste jakintza arlo batzuetan denbora tarte hori ez den esanguratsua, gureari dagokionez bada; alegia, aldaketa garrantzitsuak suertatu dira ikusentzunezko arloan bai eta etxeko erabilera zabalduan ere. Hala, direlako berrikuntza horiek xehetuko dira eta azken urteotan ikusentzunezko edukien produkzio prozesuaren zereginetan izan duten eragina aztertuko da: irudien bilketan, mezuaren muntaketan eta ekoizpen ostekoan eta produktuaren azken hedapenean.

Referencias bibliográficas

  • CHIARIGLIONE, Leonardo (1996): “Coding of moving pictures and associated audio for digital storage media at up to about 1,5 Mbit/s”. En: http://mpeg.telecomitalialab.com/standards/mpeg-1/mpeg-1.htm
  • CHIARIGLIONE, Leonardo (2001): “MPEG: Achievements and current work”. En: http://mpeg.telecomitalialab. com/mpeg_general.htm
  • DEL BIMBO, Alberto. (2002) “Video indexing”. En: VV. AA. (2002): “Imagin@ 2002. Le festival International de l’image numérique. Conférences”. Montecarlo (Mónaco).
  • FANDIñO, Xaime. De Analogia a Digitalia . En: Ámbitos: Nº 6. 1er Semestre de 2001 (pp. 35-50)
  • GALINDO RUBIO, Fernando. (2005) El audiovisual en la telefonía móvil 3G. Consideraciones formales para una comunicación eficaz. En: ZER, vol. 10, Nº 19. Bilbao: Universidad del País Vasco, p. 127-143.
  • GALINDO RUBIO, Fernando (2008) Implicación tecnológica del audiovisual para dispositivos móviles. Estado de la cuestión y propuesta de modelos de producció”. En: Doxa. Universidad San Pablo – CEU. Madrid.
  • KOENEN, Rob (2001): From MPEG-1 to MPEG-21: Creating an Interoperable Multimedia Infrastructure, En: http://www.eetimes.com/story/OEG20011112S0042
  • KOENEN, Rob (2002): Overview of the MPEG-4 Standard. En: http://mpeg.telecomitalialab.com/ standards/mpeg-4/mpeg-4.htm.
  • KOENEN, Rob & Pereira, Fernando (2000): “MPEG-7: A Standardised Description of Audiovisual Content”. En: Special Issue on MPEG-7. Technology, Signal Processing: Image Communication vol.16, nº 1-2.
  • PALACIO, Gorka J. y TULLOCH, Cristopher D. (2003) Nuevas tecnologías e información Audiovisual Digital. Universidad del País Vasco. Bilbao.
  • PEREIRA, Fernando (2000): “MPEG-4: Why, What, How and When?” En: Image Communication Journal, Tutorial Issue on the MPEG-4 Standard, Vol.15, nº 4-5.
  • PRADO, Emili; Franquet, Rosa; Soto, Mª. Teresa; Ribes, Xavier y Fernández Quijada, David (2008) Tipología funcional de la televisión interactiva y de las aplicaciones de interacción con el televisor. En: ZER, vol. 13, Nº 25. Bilbao: Universidad del País Vasco, p. 11-35.
  • SRIVASTAVA, Hari Om (2002), Interactive Tv. Technologies and markets. Artech House. Boston.
  • TORRES URGELL, Luis; Lleida Solano, Eduardo y Casas Pla, Josep Ramon (1993) Sistemas analógicos y digitales de televisión. Universitat Politècnica de Catalunya. Barcelona.
  • VANNUCCHI, Guido. (1993) La revolución de la televisión. En La industria de la información. Situación actual y perspectivas. FUNDESCO, Madrid.