El Curriculum y la Atención a la Diversidad en las etapas de la Educación Básica, Primaria y Secundaria Obligatoria, en el marco de la Ley Orgánica de Educación

  1. Castaño Calle, Raimundo
Journal:
Hekademos: revista educativa digital

ISSN: 1989-3558

Year of publication: 2010

Issue: 6

Pages: 5-26

Type: Article

More publications in: Hekademos: revista educativa digital

Abstract

This article shows the development for the attention to the diversity of the Spanish education system for the stages of basic education, primary and lower secondary, raised from the framework of the Education Law. In it, laying down the principles which inspired the educational system, including: equity, ensuring equal opportunities, including educational and non-discrimination. Also, shows the various aspects of care to students with specific educational support needs and establish some of the possible reinforcement measures to address the diversity of these students.

Bibliographic References

  • Arnaiz Sánchez, P. y de Haro Rodríguez, R. (1997). Educación intercultural y atención a la diversidad. Actas del I Congreso Nacional de EE, Madrid, 19-21 febrero
  • Delors, J. (1996). La educación encierra un tesoro. Informe a la UNESCO de la Comisión Internacional para el siglo XXI. Madrid: Santillana. (Bajado de internet en mayo de 2010 en la dirección http://www.unesco.org/education/pdf/DELORS_S.PDF)
  • Muntaner, Joan J. (2000). La igualdad de oportunidades en la escuela de la diversidad. Profesorado, revista de currículum y formación del profesorado, 4 (1), (2000). Islas Baleares. (Bajado de internet en junio de 2010 en la dirección http://www.ugr.es/~recfpro/rev41ART2.pdf
  • Real Academia Española (1970). Diccionario de la lengua española. Decimonovena edición. Madrid, Espasa-Calpe.