Enseñando GeometríaGeogebra 3D en la formación para maestros

  1. Mª José Madrid 1
  1. 1 Universidad de Córdoba, España
Revue:
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

ISSN: 1131-9321 2340-714X

Année de publication: 2015

Número: 90

Pages: 31-38

Type: Article

D'autres publications dans: Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

Résumé

GeoGebra and more particularly its 3D graphic view shows an infinite number of possibilities to work with geometric figures. Due to the enormous potential of this software, this work presents some easy activities to do in the classroom that not only will help trainee teachers to understand the contents and the connections between them and other fields, but also they will give them ideas for their future job in a classroom of Primary Education.

Références bibliographiques

  • Baltaci, S. & Yildiz, A. (2015). GeoGebra 3D from the perspectives of elementary pre-service mathematics teachers who are familiar with a number of software programs. Cypriot Journal of Educational Sciences, 10(1), 12-17.
  • Gámez, A. y Marín, L.M. (2010). Distribuciones estadísticas: un ejemplo de uso de GeoGebra en enseñanza universitaria. Epsilon, 74, 33-42.
  • Hernández, J.L. (2010). GeoGebra, un cambio radical en el entorno de aprendizaje. Epsilon, 74, 53-65.
  • Real Decreto 126/2014, de 28 de febrero, por el que se establece el currículo básico de la Educación Primaria, BOE, 52, 1 de marzo de 2014, 19349-19420. Extraído el 28 de Julio de 2015 desde http://www.boe.es/boe/dias/2014/03/01/pdfs/BOE-A-2014-2222.pdf
  • Sáenz, A., Lasa, A. y Wilhelmi, M.R. (2010). Utilización de GeoGebra en proporcionalidad geométrica en 2º ESO. Epsilon, 74, 21-32.