Fernando
Martínez Abad
Universidad de Salamanca
Salamanca, EspañaUniversidad de Salamanca-ko ikertzaileekin lankidetzan egindako argitalpenak (44)
2024
-
Academic engagement and management of personalised active learning in higher education digital ecosystems
Education and Information Technologies, Vol. 29, Núm. 10, pp. 12289-12304
-
Contextual Factors and Teaching Strategies Associated with Educational Equity in Secondary Education in Spain: PISA 2018
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1227-1236
-
Contribución al conocimiento en Investigación Educativa a partir de estudios de validación de escalas: una reflexión crítica sobre el trabajo de M. Tourón et al. (2023) y el análisis metodológico de Martínez-García (2024)
Revista de educación, Núm. 406, pp. 65-84
-
Cross-cultural adaptation and validation of the Spanish version of the Exercise and Eating Disorders Questionnaire
Mental Health and Physical Activity, Vol. 26
-
Multilevel Predictive Model of Academic Performance in Mathematics of 15 years Old Students in Ecuador: A Study Based on PISA-D 2018
Lecture Notes in Educational Technology (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1480-1486
-
PISA Maths-Reading index and its relationship with gender and levels of performance
International Journal of Educational Research, Vol. 127
-
Revisión sistemática sobre la relación resiliencia-rendimiento académico del alumnado en educación obligatoria: análisis de evaluaciones a gran escala
Aula abierta, Vol. 53, Núm. 1, pp. 37-45
2023
-
Predictor variables of context and teaching strategies
Zenodo
-
Predictor variables of context and teaching strategies
Zenodo
-
Predictor variables of context and teaching strategies
Zenodo
-
Predictor variables of context and teaching strategies
Zenodo
-
Tablas y figuras complementarias – Factores de calidad docente asociados a la equidad educativa: formación del profesorado y estrategias docentes
Zenodo
-
Tablas y figuras complementarias – Factores de calidad docente asociados a la equidad educativa: formación del profesorado y estrategias docentes
Zenodo
2022
-
Competencia Informacional Observada y Auto-percibida en docentes y futuros docentes y su relación con variables socio-demográficas
Revista de educación, Núm. 396, pp. 35-64
2020
-
Conocimientos matemáticos al acceder a la universidad: Un estudio diacrónico (1999-2017) con estudiantes de Ingeniería
Bordón: Revista de pedagogía, Vol. 72, Núm. 2, pp. 119-133
-
Educational Data Mining: Identification of factors associated with school effectiveness in PISA assessment
Studies in Educational Evaluation, Vol. 66
-
Evaluación de la competencia informacional observada y autopercibida en estudiantes de educación secundaria obligatoria en una región española de alto rendimiento PISA
Revista Electrónica Educare, Vol. 24, Núm. 1
-
Study for the improvement of the moroccan public higher education system based on a strategic plan for learning technologies
CEUR Workshop Proceedings
2019
-
Assessment of students with special education needs in PISA: Participation guidelines and data treatment
ACM International Conference Proceeding Series
-
Complementando la clase de lengua extranjera con aplicaciones web: estudio caso en colegios rurales vulnerables colombianos
Investigación comprometida para la transformación social: actas del XIX Congreso Internacional de Investigación Educativa