Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidade da Coruña (89)

2025

  1. Modificaciones en el estado de ánimo de la población escolar por aislamiento social relacionado con la práctica de actividad física

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 62, pp. 205-214

2024

  1. 20 años de investigación científica de la revista Retos, nuevas tendencias en Educación Física, Deportes y Recreación: análisis bibliométrico

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 355-361

  2. A Long-term environmental awareness and attitudes among Israeli Junior High school students in Hiriya Ecological Center

    Educa: revista internacional para la calidad educativa, Vol. 4, Núm. 2, pp. 239-258

  3. Analysis of discursive patterns for curricular contextualization

    Environment and Social Psychology, Vol. 9, Núm. 6

  4. El aprendizaje basado en alumni, una nueva metodología de enseñanza

    Educa: revista internacional para la calidad educativa, Vol. 4, Núm. 1, pp. 75-89

  5. El uso de la bicicleta en la escuela: Una revisión sistemática

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 78-87

  6. Impact of competitive games in physical education classes on emotional and psychological well-being

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 24, Núm. 4, pp. 924-933

  7. Incidence of a Multicomponent Physical Exercise Program on Body Composition in Overweight or Obese People Aged 60 Years or Older from Chile

    Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 9, Núm. 2

  8. Is It Possible to Improve Motor Competence through a Structured Balance Bike Program in Preschool Children Aged 3 to 6 Years?

    Sports, Vol. 12, Núm. 3

  9. Is It Possible to Improve the Perceived Quality of Life of Overweight or Obese Older People through a Multicomponent Physical Exercise Program?

    Behavioral Sciences, Vol. 14, Núm. 7

  10. Modification of the relative age effect on 4-6-year-old schoolchildren’s motor competence after an intervention with balance bike

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 3, pp. 767-778

2023

  1. ANALYSIS OF OUT-OF-SCHOOL SPORTS PRACTICE IN SPANISH CHILDREN AGED 6 TO 12 YEARS OLD

    Sport Science, Vol. 16, Núm. 1, pp. 120-127

  2. Análisis cualitativo de la opinión de una muestra de profesorado de Educación Infantil sobre la clase de psicomotricidad

    Educa: revista internacional para la calidad educativa, Vol. 3, Núm. 2, pp. 116-145

  3. Apoyo al talento deportivo: Experiencia de mentoring del Programa Amentúrate (Universidad de Cantabria)

    Actas 6º Congreso Mundial de Educación EDUCA 2023

  4. Can the Doman method improve motor competence in children of 4 years of age?: A quasi-experimental study of two Physical Education programmes in preschool education

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 18, Núm. 2, pp. 509-525

  5. Critical thinking in environmental education through digital games among students

    Environment and Social Psychology, Vol. 8, Núm. 2

  6. Diferencias en la condición física y valores antropométricos en alumnado de 11 y 12 años tras un plan de intervención de hábitos saludables

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 9, Núm. 2, pp. 237-261

  7. Editorial: Physical education, schools and lifelong habits

    Frontiers in Sports and Active Living

  8. LONG-COVID, RESPIRATORY SEQUELAE AND PHYSICAL ACTIVITY: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS

    Sport Science, Vol. 2023, pp. 93-100

  9. Lectura vs actividad física de los niños durante el confinamiento. Influencia de factores sociodemográficos, psicosociales y físico-deportivos

    Journal of sport and health research, Vol. 15, Núm. 3