José
Prieto Saborit
Universidad de Oviedo
Oviedo, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Oviedo (38)
2024
-
Evidence-Based Implementation of the Family-Centered Model and the Use of Tele-Intervention in Early Childhood Services: A Systematic Review
Healthcare (Switzerland), Vol. 12, Núm. 1
2022
-
A Comprehensive Analysis of the Relationship between Play Performance and Psychosocial Problems in School-Aged Children
Children, Vol. 9, Núm. 8
-
Implementation of Cooperative Learning and Its Relationship with Prior Training of Teachers, Performance and Equity in Mathematics: A Longitudinal Study
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 23
-
Psychomotor development disorders in apparently healthy children and considerations of family evaluation
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 3, pp. 518-527
-
Validation of a Cooperative Learning Measurement Questionnaire From a Teaching Perspective
Psicothema, Vol. 34, Núm. 1, pp. 160-167
2021
-
Cooperative learning for a more sustainable education: Gender equity in the learning of maths
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 15
-
Cross-cultural adaptation and preliminary reliability of the adolescents and adults coordination questionnaire into European Spanish
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 12
-
Influence of psychological factors on the success of the ultra-trail runner
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 5, pp. 1-13
-
Relationship between the performance in a maximum effort test for lifeguards and the time spent in a water rescue
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 7
2020
-
Calculating an equation to estimate the maximum oxygen uptake in lifeguards
International Journal of Aquatic Research and Education, Vol. 13, Núm. 1
2019
-
Validation of a new incremental swim test as a tool for maximum oxygen uptake analysis in lifeguards
International Journal of Aquatic Research and Education, Vol. 11, Núm. 3
2018
-
Efecto de las metas de logro y las estructuras de metas de clase 3x2 en la motivación autodeterminada: un análisis multinivel en educación secundaria
Anales de psicología, Vol. 34, Núm. 1, pp. 52-62
-
La calidad de RCP en socorristas acuáticos tras 3 meses de desentrenamiento
II Congreso Internacional de Seguridad, Emergencias y Socorrismo. La calidad desde la prevención y la primera intervención
2017
-
3x2 Achievement Goals, Self-Determined Motivation and Life Satisfaction in Secondary Education
Revista de psicodidáctica, Vol. 22, Núm. 2
-
3x2 classroom goal structures, motivational regulations, self-concept, and affectivity in secondary school
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 20
-
Análisis del desarrollo curricular de la Educación Física en la Enseñanza Secundaria Obligatoria: Comparación de los currículos autonómicos
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 31, pp. 82-87
-
Didáctica de la secuencia de actuación en espacios acuáticos naturales
III Congreso Nacional y I Congreso Internacional de Seguridad, Emergencias y Socorrismo. La calidad desde la prevención y la primera intervención
-
How can lifeguards recover better? A cross-over study comparing resting, running, and foam rolling
American Journal of Emergency Medicine, Vol. 35, Núm. 12, pp. 1887-1891
-
Informe de datos del Servicio de Socorrismo de Malpica de Bergantiños en 2016
III Congreso Nacional y I Congreso Internacional de Seguridad, Emergencias y Socorrismo. La calidad desde la prevención y la primera intervención
-
Self-regulation, cooperative learning, and academic self-efficacy: Interactions to prevent school failure
Frontiers in Psychology, Vol. 8, Núm. JAN