La influencia del nivel sociocultural en el aprendizaje de L1y L2 desde la disponibilidad léxica

  1. Ana Lugones Hoya 1
  1. 1 Universidad Pontificia de Salamanca
    info

    Universidad Pontificia de Salamanca

    Salamanca, España

    ROR https://ror.org/02jj93564

Llibre:
Actas del IV Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas. En camino hacia el plurilingüismo: 27 al 29 de junio de 2019
  1. María Cecilia Ainciburu (ed. lit.)

Editorial: Universidad Antonio de Nebrija

Any de publicació: 2019

Pàgines: 80-88

Congrés: Congreso Internacional Nebrija en Lingüística Aplicada a la Enseñanza de Lenguas (4. 2019. null)

Tipus: Aportació congrés

Resum

The study presented in these pages is based on the analysis of the available lexicon of a group of Secondary School students of so called bilingual schools (Spanish/English). The focus of interest is the variable sociocultural level, since we aim to find out whether the sociocultural position of the parents affects in the sameway the learning of mother tongue and foreign language. Finally, we show some quantitative data and conclusive statistical verifications.