Conrado
Vilanou Torrado
Universitat de Barcelona
Barcelona, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (60)
2024
-
Elogi de la pedagogia sistemàtica: notícia sobre l’assaig modern de bastiruna arquitectònica pedagògica
Elogis de la pedagogia: un homenatge al compromís amb l'educació (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 33-60
-
Guerra, llengua i joventut. El cas de les Brigades Internacionals a la Guerra Civil (1936-1939)
Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 43, pp. 63-97
2023
-
Begoña Gros, joventut i cibercultura
Begoña Gros Salvat. Aprenentatge, tecnologies i educació (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 199
-
El mar, unitat i varietat d'un paisatge pedagògic
Fer-se a la mar: narratives d'una descoberta pedagògica (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 71-90
-
El meu Jordi Monés i Pujol-Busquets (1928-2020)
Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 42, pp. 9-30
-
Guerra Fría, carrera espacial y educación comparada. A propósito de George Zygmunt F. Bereday (1920-1983) y Juan Tusquets (1901- 1998)
Revista humanitats, Núm. 7
-
Joaquín Xirau (1895-1946): la paideia humanista y espiritualista transterrada
TSN. Transatlantic Studies Network: Revista de Estudios Internacionales, Vol. 8, Núm. 15, pp. 79-100
-
L'esdevenir de l'educació:: gènesi i prospectiva d'un futur que ja és aquí
Mirades: l'educació com a futur (Publicacions Colegi Sant Miquel dels Sants), pp. 47-58
2022
-
Educación física y deporte en el NO-DO (1943-1961): militarismo, discurso gimnástico, discriminación de género, americanización e ideario olímpico
Disciplinas educativas en regímenes totalitarios: una historia visual desde documentales (Trea), pp. 155-297
-
Els anys de formació de Frederica Montseny (1905-1931).: Deixant romàntic i vitalisme idealista
120 anys de l’obertura de l’Escola Moderna de Francesc Ferrer i Guàrdia (1901-2021) (Fundació Francesc Ferrer i Guàrdia), pp. 151-190
-
Joventut i cinema: Entre l’adoctrinament ideològic i la rebel·lia. Tres models: L’Urss, l’Alemanya nazi i els Estats Units
Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, Núm. 28, pp. 275-307
-
L'lnstitut de Ciencies de l'Educació i la revista Temps d'Educació
50 anys ice: 1969-2019 (Institut de Desenvolupament Professional-ICE (IDP-ICE)), pp. 40-41
-
Presentación. El estudio de ámbitos, contrastes y áreas de la educación en el franquismo desde los documentales
Disciplinas educativas en regímenes totalitarios: una historia visual desde documentales (Trea), pp. 11-17
2021
-
Cultura y formación en Rusia. Tres referentes geográficos: San Petersburgo, Yásnaia Poliana y Moscú
Ciudades pedagógicas europeas: hacia una cartografía educativa (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 175-240
-
El espíritu de Lovaina, un referente formativo católico (1834-1965): pedagogía integral, juventud trabajadora y doctrina social
Ciudades pedagógicas europeas: hacia una cartografía educativa (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 35-91
-
Europa, província pedagògica: cinc referents per a la resistència a la Catalunya del segle XX
Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui (Secció de Filosofia i Ciències Socials), pp. 27-45
-
Francisca Palau-Ribes (1910-1996) i Roser Pujades Duran (1932-1975): Renovació Pedagògica i Testimoni Cristià en femení
Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, Núm. 27, pp. 54-92
2020
-
Els anys de formació de Frederica Montseny: deixant romantic i vitalisme idealista
Frederica Montseny: més enllà del mite (Càtedra Ferrater Mora de pensament Contemporani), pp. 33-60
-
La Pedagogía Católica Italiana: entre el Positivismo y el Neoidealismo. Notas sobre su presencia en España (1870-1968)
Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 249-311
-
La formación cosmovisional y la pedagogía de las ciencias del espíritu. Hacia una pedagogía hermenéutica: la educación es educarse
La formación del sujeto en la modernidad: elementos para el estudio del desarrollo del sujeto a través de la tradición filosófica de la modernidad (Universidad Autónoma de Tamaulipas), pp. 147-174