Publicaciones en colaboración con investigadores/as de Universitat de Barcelona (60)

2024

  1. Elogi de la pedagogia sistemàtica: notícia sobre l’assaig modern de bastiruna arquitectònica pedagògica

    Elogis de la pedagogia: un homenatge al compromís amb l'educació (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 33-60

  2. Guerra, llengua i joventut. El cas de les Brigades Internacionals a la Guerra Civil (1936-1939)

    Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 43, pp. 63-97

2023

  1. Begoña Gros, joventut i cibercultura

    Begoña Gros Salvat. Aprenentatge, tecnologies i educació (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 199

  2. El mar, unitat i varietat d'un paisatge pedagògic

    Fer-se a la mar: narratives d'una descoberta pedagògica (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 71-90

  3. El meu Jordi Monés i Pujol-Busquets (1928-2020)

    Educació i història: Revista d'història de l'educació, Núm. 42, pp. 9-30

  4. Guerra Fría, carrera espacial y educación comparada. A propósito de George Zygmunt F. Bereday (1920-1983) y Juan Tusquets (1901- 1998)

    Revista humanitats, Núm. 7

  5. Joaquín Xirau (1895-1946): la paideia humanista y espiritualista transterrada

    TSN. Transatlantic Studies Network: Revista de Estudios Internacionales, Vol. 8, Núm. 15, pp. 79-100

  6. L'esdevenir de l'educació:: gènesi i prospectiva d'un futur que ja és aquí

    Mirades: l'educació com a futur (Publicacions Colegi Sant Miquel dels Sants), pp. 47-58

2022

  1. Educación física y deporte en el NO-DO (1943-1961): militarismo, discurso gimnástico, discriminación de género, americanización e ideario olímpico

    Disciplinas educativas en regímenes totalitarios: una historia visual desde documentales (Trea), pp. 155-297

  2. Els anys de formació de Frederica Montseny (1905-1931).: Deixant romàntic i vitalisme idealista

    120 anys de l’obertura de l’Escola Moderna de Francesc Ferrer i Guàrdia (1901-2021) (Fundació Francesc Ferrer i Guàrdia), pp. 151-190

  3. Joventut i cinema: Entre l’adoctrinament ideològic i la rebel·lia. Tres models: L’Urss, l’Alemanya nazi i els Estats Units

    Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, Núm. 28, pp. 275-307

  4. L'lnstitut de Ciencies de l'Educació i la revista Temps d'Educació

    50 anys ice: 1969-2019 (Institut de Desenvolupament Professional-ICE (IDP-ICE)), pp. 40-41

  5. Presentación. El estudio de ámbitos, contrastes y áreas de la educación en el franquismo desde los documentales

    Disciplinas educativas en regímenes totalitarios: una historia visual desde documentales (Trea), pp. 11-17

2021

  1. Cultura y formación en Rusia. Tres referentes geográficos: San Petersburgo, Yásnaia Poliana y Moscú

    Ciudades pedagógicas europeas: hacia una cartografía educativa (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 175-240

  2. El espíritu de Lovaina, un referente formativo católico (1834-1965): pedagogía integral, juventud trabajadora y doctrina social

    Ciudades pedagógicas europeas: hacia una cartografía educativa (Edicions de la Universitat de Barcelona), pp. 35-91

  3. Europa, província pedagògica: cinc referents per a la resistència a la Catalunya del segle XX

    Pedagogies de la democràcia i la resistència a l'Europa del segle XX i fins avui (Secció de Filosofia i Ciències Socials), pp. 27-45

  4. Francisca Palau-Ribes (1910-1996) i Roser Pujades Duran (1932-1975): Renovació Pedagògica i Testimoni Cristià en femení

    Ars Brevis: anuario de la Càtedra Ramon Llull Blanquerna, Núm. 27, pp. 54-92

2020

  1. Els anys de formació de Frederica Montseny: deixant romantic i vitalisme idealista

    Frederica Montseny: més enllà del mite (Càtedra Ferrater Mora de pensament Contemporani), pp. 33-60

  2. La Pedagogía Católica Italiana: entre el Positivismo y el Neoidealismo. Notas sobre su presencia en España (1870-1968)

    Historia de la educación: Revista interuniversitaria, Núm. 39, pp. 249-311

  3. La formación cosmovisional y la pedagogía de las ciencias del espíritu. Hacia una pedagogía hermenéutica: la educación es educarse

    La formación del sujeto en la modernidad: elementos para el estudio del desarrollo del sujeto a través de la tradición filosófica de la modernidad (Universidad Autónoma de Tamaulipas), pp. 147-174