Argitalpenak (117) Ikertzaileren baten partaidetza izan duten argitalpenak

2023

  1. Do the Behaviors of Early Childhood Education Teachers Promote Children's Progressive Autonomy? The Role of Interpersonal Emotional Regulation and its Consequences for Teachers' Occupational Well-Being

    International Journal of Early Childhood

  2. Efectos de un programa de entrenamiento de fuerza en adultos con sobrepeso u obesidad

    XII Congreso Internacional de la Asociación Española de Ciencias del Deporte. Universidad Autónoma de Madrid, junio 2023

  3. Entrenamiento interválico de alta intensidad en adultos con sobrepeso u obesidad: evaluación de parámetros cardiometabólicos

    XII Congreso Internacional de la Asociación Española de Ciencias del Deporte. Universidad Autónoma de Madrid, junio 2023

  4. Programa de intervención grupal en autoestima e imagen corporal

    XIX Encuentro de Servicios Psicológicos y Psicopedagógicos Universitarios, SPPU 2023

  5. Relación entre actividad física y nivel de depresión en personas mayores activas

    Trances: Transmisión del conocimiento educativo y de la salud, Vol. 15, Núm. 6, pp. 291-305

  6. Scientific production on physical activity, ultra-processed foods and depression: A bibliometric analysis

    Education, Sport, Health and Physical Activity (ESHPA): International Journal, Vol. 7, Núm. 2, pp. 194-207

  7. Variables predictoras de abandono terapéutico en una adaptación grupal del Protocolo Unificado para el tratamiento transdiagnóstico de los trastornos emocionales

    XIX Encuentro de Servicios Psicológicos y Psicopedagógicos Universitarios, SPPU 2023

2022

  1. An international cross-sectional investigation on social media, fitspiration content exposure, and related risks during the COVID-19 self-isolation period

    Journal of Psychiatric Research, Vol. 148, pp. 34-44

  2. Effectiveness of the Mindfulness-Based Stress Reduction (MBSR) vs. the Mindful Self-Compassion (MSC) Programs in Clinical and Health Psychologist Trainees

    Mindfulness, Vol. 13, Núm. 3, pp. 584-599

  3. Eudaimonic and Uncertainty Metaphors About Life are Associated with Meaningfulness, Experiential Avoidance, Mental Health and Happiness

    Journal of Happiness Studies, Vol. 23, Núm. 8, pp. 4119-4146

  4. Kinesiotape effectiveness in mechanical low back pain: A randomized clinical trial

    Work (Reading, Mass.), Vol. 72, Núm. 2, pp. 727-736

  5. Online Behaviours during the COVID-19 Pandemic and Their Associations with Psychological Factors: An International Exploratory Study

    International journal of environmental research and public health, Vol. 19, Núm. 14

  6. Reductions in experiential avoidance explain changes in anxiety, depression and well-being after a mindfulness and self-compassion (MSC) training

    Psychology and Psychotherapy: Theory, Research and Practice, Vol. 95, Núm. 2, pp. 402-422

  7. Servicios de apoyo a la inclusión de los estudiantes universitarios: estudio comparado

    Educar para transformar: Innovación pedagógica, calidad y TIC en contextos formativos (Dykinson), pp. 2627-2632

  8. Should We Use a Total Score, Two Subscale Scores, or Six Subscale Scores for the Self-Compassion Scale? A Multi-faceted Assessment Beyond Model Fit Indices

    Mindfulness, Vol. 13, Núm. 7, pp. 1793-1803

  9. The Benefits of Self-Compassion in Mental Health Professionals: A Systematic Review of Empirical Research

    Psychology Research and Behavior Management, Vol. 15, pp. 2599-2620

  10. Validity Evidence of the Spanish Version of the Mindful Attention Awareness Scale Using the Rasch Measurement Model

    Assessment, Vol. 29, Núm. 7, pp. 1576-1592

  11. Variables relacionadas con el abandono terapéutico en una adaptación grupal del Protocolo Unificado para el tratamiento transdiagnóstico de los trastornos emocionales: un estudio preliminar

    Acción psicológica, Vol. 19, Núm. 2, pp. 33-44